
Kompleksowy kurs z obsługi systemu Comarch ERP Optima – księga handlowa, kadry i płace, książka przychodów i rozchodów
LOKALIZACJA:
Jelenia Góra ul. Podwale 27/5
DATA SZKOLENIA:
21 ; 23 ; 27 ; 30 maj 2025 w godzinach 9:00-15:00
PROWADZĄCY:
PIOTR SZOKA
PAULINA SŁAWIŃSKA-KAWKA
PIOTR PIERZ
CENA:
Całość 4 dni szkolenia 1.200,00 zł netto
Wybrane 3 dni szkolenia 950,00 netto
Wybrane 2 dni szkolenia 700,00 netto
Wybrany 1 dzień szkolenia 400,00 netto
ZAPYTAJ O SZKOLENIE:
- +48 577 127 550
- +48 574 127 550
- biuro@bkszkolenia.pl
- szkolenia@bkszkolenia.pl
- Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Cele szkolenia
Koncepcja 1-2-3-4 dniowego szkolenia ma na celu zapoznanie Uczestnika z możliwościami systemu Comarch ERP Optima, w zależności od jego potrzeb.
Osobom nie znającym systemu COMARCH, ma umożliwić sprawne rozpoczęcie w nim pracy.
Osobom już mającym z nim styczność usystematyzować nabytą do tej pory wiedzę praktyczną. Założeniem kursu jest zapoznanie Uczestnika z podstawowymi operacjami w systemie Comarch ERP Optima. Użytkownik może równocześnie wykonywać pokazywane czynności na swoim komputerze, na swojej instalacji Comarch ERP Optima, ucząc się w praktyce jego obsługi.
Opcja
szkolenia 4 dniowego opierać się będzie na zdobyciu wiedzy z zakresu:
21.05.2025 – system OPTIMA aspekt konfiguracyjny systemu, schematy księgowe
23.05.2025– księgi handlowe,
27.05.2025– kadry i płace,
30.05.2025 – książka przychodów i rozchodów
Wybierając szkolenie 4 dniowe uczestnicy mają możliwość poznania systemu Comarch w pełnym zakresie pracując w
biurze rachunkowym.
Tym sposobem szkolenie jest szyte na miarę uczestników, gdzie właśnie uczestnik ma możliwość zdecydowania w
jakim zakresie szkolenie jest mu potrzebne i z których modułów skorzysta.
Profil słuchaczy
Szkolenie przeznaczone jest dla użytkowników rozpoczynających pracę lub pracujących od niedawna z systemem Comarch ERP Optima (zatrudnionych w działach rozliczeniowo-księgowych), oraz dla osób pracujących na tym programie, ale nie mających
konkretnych umiejętności.
Wymagania wstępne
Zalecana znajomość obsługi komputera, mile widziana znajomość Comarch ERP Optima oraz znajomość zagadnień księgowych.
Szkolenie Księga Handlowa/Kasa Bank | |
Konfiguracja programu Założenie i konfiguracja bazy danych (pieczątka firmy) Operatorzy w programie Import danych z innej bazy Kopia bezpieczeństwa Słowniki Wprowadzenie listy banków, urzędów Wprowadzenie kategorii Wprowadzenie kontrahentów Schematy księgowe – informacje ogólne Nagłówek schematu księgowego Elementy schematu księgowego Szablony dekretacji dla kwot dodatkowych Księgowanie schematem Podgląd zapisu księgowego Przygotowanie do budowy schematu Sprawdzenie poprawności schematu Informacje ogólne – test sprawdzający Budowa schematu księgowego Działanie schematu księgowego Budowa schematu księgowego – test sprawdzający Automatyczne zakładanie kont walutowych w planie kont Automatyczne przeksięgowanie kosztów na wynik finansowy Zestawienie bilansowe | Kasa/Bank Rejestry kasowe/bankowe Preliminarz płatności Planowane płatności – funkcja Podziel Planowane płatności – funkcja Rozlicz Seryjne dodawanie dokumentów KP, KW Wprowadzenie raportu bankowego Rozliczanie i kompensata dokumentów, rozliczenia w walucie, różnice kursowe Elektroniczna wymiana danych z bankiem Kasa/Bank Plus Magazyn walut Księga Handlowa Konfiguracja Plan kont, konta walutowe, grupy kont Bilans otwarcia Bezpośrednie zapisy księgowe Obroty i salda Rozrachunki na kontach Ewidencja VAT Faktury sprzedażowe, kosztowe Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów Płatności do faktur, zaliczki pracownika Seryjna ewidencja faktur w rejestrach VAT Deklaracja VAT-7 Zawiadomienie VAT-ZD e-Deklaracje Ewidencja dodatkowa Księgowanie okresowe
|
Szkolenie Kadry/płace | |
Konfiguracja programu Założenie bazy Pieczątka firmy Założenie operatora, ustawienie uprawnień Konfiguracja programu dla modułu płacowego Import wskaźników z serwera Comarch Import danych z innej bazy Słowniki Słowniki kadrowo – płacowe Kalendarze i ich konfiguracja Konfiguracja nieobecności własnej Definiowanie składników wypłaty Kadry Wprowadzanie i zwolnienie pracownika Aktualizacja danych pracownika Dodanie schematu płatności Dodanie elementu wypłaty Plan pracy pracownika Czas pracy pracownika Limity nieobecności Odnotowanie nieobecności Zawarcie umowy cywilno – prawnej z pracownikiem Deklaracje ZUS i PIT dla pracownika Roczne deklaracje ZUS i PIT Deklaracja ZUS ZSWA Deklaracja IWA Deklaracja PIT-4R Deklaracja PIT-8AR Wysyłka deklaracji do systemu e-Deklaracje | Płace Definiowanie listy płac Wypłata na liście „Etat” Wypłata z rozliczeniem nieobecności Seryjna wypłata dodatku na liście „Inne” Udzielanie zaliczek na poczet wynagrodzeń Udzielanie pożyczek dla pracowników Wypłata umowy cywilno – prawnej Podsumowania i zestawienia list płac Sporządzenie deklaracji do ZUS i US Kasa/Bank Formy płatności Rejestry kasowe/bankowe Raporty kasowe/bankowe Preliminarz płatności Funkcje realizowane w preliminarzu płatności Elektroniczna wymiana danych z bankiem Eksport przelewów do systemu bankowego Wydruki przelewów Deklaracje ZUS i PIT dla pracowników i zleceniobiorców Deklaracje zgłoszeniowe ZUS Deklaracje PIT Deklaracje ZUS i PIT dla pracowników i zleceniobiorców – pytania sprawdzające Miesięczne deklaracje ZUS i PIT Deklaracja rozliczeniowa ZUS DRA Zaliczki na PIT-4R Zaliczki na PIT-8AR Miesięczne deklaracje ZUS i PIT – pytania sprawdzające |
Szkolenie Księga Handlowa/Kasa Bank | |
Konfiguracja programu Założenie i konfiguracja bazy danych (pieczątka firmy) Operatorzy w programie Import danych z innej bazy Słowniki Wprowadzenie listy banków Wprowadzenie listy urzędów Wprowadzenie kategorii Wprowadzenie kontrahentów Kasa/Bank Rejestry, raporty i zapisy kasowe/bankowe Preliminarz płatności Planowane płatności – funkcja Podziel Planowane płatności – funkcja Rozlicz Seryjne dodawanie dokumentów KP, KW Rozliczanie i kompensata dokumentów Elektroniczna wymiana danych z bankiem Kasa/Bank Plus Magazyn walut | Księga Podatkowa Bezpośrednie zapisy do KPiR, Rejestry VAT (sprzedaż, zakup towarów, koszty) Płatności do faktur, zaliczki pracownika Seryjna ewidencja faktur w rejestrach VAT Ewidencja dodatkowa Księgowanie do KPiR Deklaracja VAT-7, deklaracja VAT-UE Pozostałe Ewidencja wynagrodzeń Ewidencja środków trwałych Ewidencja wyposażenia Ewidencja samochodów i rozliczenie przejazdów Spis z natury Zaliczki na PIT-36, PIT -36L oraz rozliczenie roczne PIT-36/PIT-36L
Ewidencja Ryczałtowa Bezpośrednie zapisy do ewidencji Zaliczka na podatek ryczałtowy i rozliczenie roczne PIT-28 |
PIOTR SZOKA
Właściciel firmy która od ponad 22 lat zajmuje się wdrażaniem systemów ERP w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. W tym czasie wyspecjalizował się we wdrożeniach oprogramowania Comarch ERP Optima dla biur rachunkowych oraz w firmach handlowo-usługowych, skutecznie potrafi zaimplementować zachodzące w firmie procesy gospodarcze do oprogramowania Comarch ERP Optima. Wraz z rodziną rozwiązań Comarch oferuje profesjonalne usługi wdrożeniowe realizowane także przez swoich konsultantów. Prowadzi prace wdrożeniowe obejmujące pomoc w definiowaniu elementów modyfikowalnych oprogramowania, szkolenie w zakresie użytkowania oprogramowania oraz pomoc w eksploatacji programu.
PAULINA SŁAWIŃSKA-KAWKA
wykształcenie wyższe o profilu finanse i rachunkowość. Od 15 lat praktyk w biurze rachunkowym, w firmach produkcyjnych i usługowych. W związku ze znajomością branży księgowej poszukuje rozwiązań także systemowych, pozwalających poprawić jakość pracy przy jednoczesnej oszczędności czasu pracy, dzięki czemu docenia system Comarch ERP optima i od lat wybiera go do pracy.
PIOTR PIERZ
wykształcenie wyższe: inżynierskie kierunek elektronika i komunikacja, uzupełniające magisterskie kierunek informatyka na Politechnice Wrocławskiej, doświadczenie: administrator sieci, tworzenie formuł w Excelu w zakresie obliczania wynagrodzenia za prace przy zmianach wymiaru etatu w okresie obliczeniowym, OD 2009 wdrożeniowiec programu Comarch Optima (eksport oraz import danych w formacie Excela), opieka programowa (Optima, Office), specjalizacja moduł kadry i płace, oraz program Płatnik.
ADRESACI KURSU
- firmy i osoby indywidualne, które prowadzą księgi rachunkowe
- osoby, które pracują na programie Comarch ERP Optima i chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu tych modułów
- osoby, które planują podjąć pracę,
- osoby, które planują podjąć pracę w dziale kadrowo-płacowym, w firmie obsługującej program Comarch ERP Optima,
- osoby, które planują podjąć pracę w dziale księgowym, kadrowym, w biurze rachunkowym pracującym na program Comarch ERP Optima
Czas trwania kursu: 28 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut), 4 dni po 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut), realizowany jest w systemie stacjonarnym, można wybrać pojedyncze dni szkolenia w zależności od potrzeb.
Odpłatność za uczestnictwo w szkoleniu wynosi w zależności od ilości dni:
Całość 4 dni szkolenia 1.200,00 zł netto
Wybrane 3 dni szkolenia 950,00 netto
Wybrane 2 dni szkolenia 700,00 netto
Wybrany 1 dzień szkolenia 400,00 netto
i obejmuje wykłady-zajęcia warsztatowe przy komputerach, konspekt wykładowcy; serwis kawowy; obiad; zaświadczenie.
Efektem kształcenia na kursie jest :
Uczestnik definiuje podstawowe zagadnienia dotyczące wiedzy z modułu księga handlowa. | – zakłada konta księgowe, – rozróżnia zasady funkcjonowania kont księgowych, – przygotowuje plan kont, – księguje dokumenty, – sporządza deklaracje | Test teoretyczny |
Określa podstawy nawiązania stosunku pracy. Identyfikuje rodzaje umów. Tworzy kartoteki pracownicze w ujęciu kadrowym. Tworzy listy płac i nalicza wynagrodzenia | – określa zasady zawarcia umowy o pracę, – określa treść umowy o pracę, – dodaje nową osobę do listy pracowników, – definiuje etapy zatrudnienia pracownika etatowego, – tworzy listy płac- definiuje sposób rozliczania zasiłków | Test teoretyczny |
Zna zasad prowadzenia PKPiR | – konfiguruje program pod własne potrzeby według zasad prowadzenia PKPiR, – ujmuje wybrane zdarzenia gospodarcze w systemie optima – wprowadza środki trwałe i nalicza amortyzację, przygotowuje deklarację i JPK, – wylicza podatek PIT 36 | Test teoretyczny |
Sposób i forma zaliczenia: Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175)
Można zabrać na zajęcia swojego laptopa z OPTIMĄ
Ilość osób ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Szkolenie skierowane jest do:
· Specjalistów ds. kadr i płac,
· Pracowników działów HR,
· Księgowych i doradców podatkowych,
· Pracodawców i osób zarządzających firmami,
· Wszystkich odpowiedzialnych za obsługę świadczeń pracowniczych i bieżące stosowanie przepisów prawa pracy,
· pracowników komórek kadrowo-płacowych
· pracodawców będących płatnikami zasiłków z ubezpieczeń społecznych, a więc takich pracodawców, którzy na 30.11 poprzedniego roku mieli więcej niż 20 ubezpieczonych podlegających ubezpieczeniu chorobowemu,
· do pracowników komórek kadrowych, do których zadań należy rozpatrywanie wniosków o urlopy macierzyńskie, na warunkach macierzyńskiego, rodzicielskie i ojcowskie.
Celem szkolenia jest, pozyskanie przez uczestnika wiedzy i umiejętności w zakresie:
- jakie sytuacje umożliwiają małżonkowi korzystanie z urlopu macierzyńskiego,
- czy w czasie urlopu macierzyńskiego drugi rodzić może korzystać z urlopu rodzicielskiego, co powoduje, że obydwoje rodziców w tym samym czasie pobiera zasiłek macierzyński.
- jaka jest długość urlopu rodzicielskiego dla każdego z rodziców,
- czy i jak może być dzielony urlop rodzicielski,
- czy z urlopu rodzicielskiego można korzystać w wymiarze kilku dni czy nawet jednego dnia,
- czy urlop rodzicielski przysługuje pracownikowi, którego żona urodziła dziecko, ale nie jest ona objęta ubezpieczeniem chorobowym,
- jakie okoliczności decydują i wpływają na prawo do wysokości 81,5% podstawy wymiaru zasiłku macierzyńskiego,
- jak ustalać podstawę wymiaru zasiłku macierzyńskiego w czasie łączenia przez pracownika urlopy rodzicielskiego z pracą,
- czy za okres niezdolności do pracy w czasie urlopu rodzicielskiego, który jest łączony z pracą, należy zasiłek chorobowy, a jeśli tak to jak on jest liczony,
- czy zawsze podstawa wymiaru zasiłku macierzyńskiego jest równa podstawie wymiaru zasiłku chorobowego, na którym była pracownica do dnia porodu,
- które składniki wynagrodzenia stanowią podstawę wymiaru zasiłków i czy zawsze podlegają one uzupełnianiu,
- jak traktować wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, dodatek nocny, za urlop wypoczynkowy, za urlop z powodu siły wyższej.
1. Rodzaje urlopów za które przysługuje zasiłek macierzyński.
2. Urlop macierzyński – osoby uprawnione, długość urlopu i okoliczności uzasadniające „przejęcie” urlopu przez drugiego rodzica:
> pobyt matki w szpitalu
> pobyt dziecka w szpitalu
> porzucenie dziecka
> śmierć dziecka,
> śmierć matki
> zasady postępowania gdy matka nie ma ubezpieczenia społecznego a zachodzi, któraś z powyższych sytuacji
3. Wydłużony w 2025 r. urlop macierzyński z powodu przedwczesnego porodu lub hospitalizacji dziecka.
4. Urlop rodzicielski:
> wydłużenie okresu urlopu rodzicielskiego, z brakiem możliwości przeniesienia prawa na współmałżonka.
> długość urlopu rodzicielskiego ze względu na ciężką chorobę dziecka.
> sposoby dzielenia urlopu rodzicielskiego.
5. Skrócenie okresu na wykorzystanie przysługującego urlopu ojcowskiego.
6. Zmiana wysokości zasiłku macierzyńskiego za okres urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego.
> Okoliczności mające wpływ na zróżnicowanie podstawy wymiaru zasiłku macierzyńskiego między rodzicami.
> Wpływ wieku dziecka na ustalenie wymiaru podstawy zasiłku.
> Wysokość zasiłku macierzyńskiego dla rodziców pobierających zasiłek w dniu 26 kwietnia 2023 r.
7. Zasady postępowania przy łączeniu urlopu rodzicielskiego i wykonywania praca.
8. Stosowanie zmienionych przepisów do ubezpieczonych, którzy w dniu wejścia w życie przepisów przebywali na urlopie macierzyńskim lub rodzicielskim udzielonym według starych zasad.
9. Sytuacja ubezpieczonych, którzy już wykorzystali urlop rodzicielski przed wejściem w życie nowych przepisów, a których dziecko nie ukończyło 6 lat.
10. Sposób ustalania i okres z jakiego ustala się podstawę wymiaru zasiłku macierzyńskiego.
Prowadzący Dariusz Suchorowski – doradca, trener, audytor
Od początku pracy zawodowej związany z ubezpieczeniami społecznymi, realizując zadania kolejno jako inspektor
i inspektor kontroli ZUS. Następnie zarządzał i nadzorował kontrolę płatników składek na obszarze województwa świętokrzyskiego. Wiedza i doświadczenie nabyte podczas 20 letniej pracy na dotychczasowych stanowiskach, pozwoliło objąć na kolejne 15 lat stanowisko zastępcy dyrektora ds. dochodów Oddziału ZUS w Kielcach. Posiadana wiedza i umiejętność jej przekazywania były podstawą stania się trenerem, szkolącym kadrę inspektorów kontroli ZUS w całej Polsce. Równolegle przez wiele lat prowadził i nadal prowadzi zajęcia w licznych wiodących firmach szkoleniowych
Szkolenie skierowane jest do:
- Specjalistów ds. kadr i płac,
- Pracowników działów HR,
- Księgowych i doradców podatkowych,
- Pracodawców i osób zarządzających firmami,
- Wszystkich odpowiedzialnych za obsługę świadczeń pracowniczych i bieżące stosowanie przepisów prawa pracy,
- pracowników komórek kadrowo-płacowych
- pracodawców będących płatnikami zasiłków z ubezpieczeń społecznych, a więc takich pracodawców, którzy na 30.11 poprzedniego roku mieli więcej niż 20 ubezpieczonych podlegających ubezpieczeniu chorobowemu,
- do pracowników komórek kadrowych, do których zadań należy rozpatrywanie wniosków o urlopy macierzyńskie, na warunkach macierzyńskiego, rodzicielskie i ojcowskie
Forma realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja materiałów którymi będzie zarządzał wykładowca.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut), realizowany w systemie ZDALNYM
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie warsztatowej z elementami ćwiczeń praktycznych w formie studiów przypadków skoncentrowanych na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę. Autorskie materiały szkoleniowe uczestnicy otrzymują w terminie 2 dni przed szkoleniem w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e:mail.
Sposób i forma zaliczenia: Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175), potwierdzający jego udział w szkoleniu wysłany w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e-mail.
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie ankiety, która pozwoli na podsumowanie efektów i jakości zrealizowanego szkolenia.
Cena zawiera : dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane przed szkoleniem ).
Forma szkolenia na żywo – online na platformie Clickmeeating w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań na czacie, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Każda uczestnik musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu. Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Każdy uczestnik zostanie zarejestrowany przez organizatora na wskazany w zgłoszeniu adres e:mail. Po dokonaniu rejestracji otrzyma wiadomość w formie elektronicznej o treści ” Potwierdzenie rejestracji „
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
NEWSLETTER
Subskrybuj aby dostawać nasze aktualności prosto do Twojej skrzynki. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać do Ciebie spamu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Przechodząc dalej, akceptujesz politykę prywatności
NEWSLETTER
Copyright © 2016-2024 by B&K Doradztwo i szkolenia dla biznesu Sp. z o.o.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja TwojaReklama