
KADRY I PŁACE DLA PRAKTYKÓW – 3 dniowe szkolenie praktyczne
LOKALIZACJA:
szkolenie zdalne
DATA SZKOLENIA:
13 maj 2025 w godzinach 9:30-15:00
16 maj 2025 w godzinach 9:30-15:00
21 maj 2025 w godzinach 9:30-15:00
PROWADZĄCY:
MARTA JAROMIN
ANNA KĘDZIERSKA-ADAMCZYK
CENA:
Cena pełnego 3-dniowego szkolenia:
990 zł/os netto + 23% VAT 1217,70zł/os brutto
Cena 1 modułu:
340 zł/os netto + 23% VAT 418,20 zł/os brutto
ZAPYTAJ O SZKOLENIE:
- +48 577 127 550
- +48 574 127 550
- biuro@bkszkolenia.pl
- szkolenia@bkszkolenia.pl
- Pon - Pt: 8:00 - 16:00
Terminy:
Moguł I 13.05.2025 godz. 9:30 – 15:00
Moduł II 16.05.2025 godz. 9:30 – 15:00
Moduł III 21.05.2025 godz. 9:30 – 15:00
Pracownicy działu kadr i płac mają obszerny oraz zróżnicowany zakres obowiązków. Zajmują się między innymi zagadnieniami prawa pracy i kodeksu cywilnego w stosunku pracy i umowach cywilnoprawnych, prowadzeniem dokumentacji kadrowej, naliczaniem wynagrodzeń pracowniczych i z umów cywilnoprawnych, zagadnieniami i problematyką zasiłków ZUS z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych czy podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT), jak również prowadzeniem dokumentacji związanej z wynagrodzeniami, podatkami, ZUS. W związku z powyższym nie da się ukryć, że dział kadr i płac jest jednym z najważniejszych w firmie i decyduje o sukcesie całego przedsiębiorstwa. Jego pracownicy muszą być na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami prawa, nowymi interpretacjami czy wynikami kontroli.
Celem szkolenia: jest poszerzenie kompetencji i umiejętności w wykonywaniu zawodu kadrowo-płacowego – wyjaśnienie kwestii wątpliwych i niejasnych.
Adresaci szkolenia
- specjaliści w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej, kadrowcy,
- specjaliści ds. kadr i płac, księgowi, osoby prowadzące działalność
- osób, które na co dzień zajmują się zawieraniem umów o prace, pracowników działów kadr, personalnych, pracowników działów prawno-organizacyjnych.
Metody pracy
Wykład prowadzony na podstawie prezentacji z przykładami zastosowań praktycznych z możliwością zadawania pytań.
Program będzie obejmował 3 moduły
I moduł
13.05.2025 – Prawo pracy w 2025 – kazusy i kontrowersje z zakresu prawa pracy – Stosunek pracy
II moduł
16.05.2025 – Rozliczanie czasu pracy w 2025
III moduł
21.05.2025 – Lista płac i składka zdrowotna przedsiębiorcy w 2025 roku
Szczegóły :
Moduł I
Prawo pracy w 2025 – analiza zmian wprowadzonych i planowanych
Stosunek pracy
- Sankcje dla pracodawcy za naruszenie przepisów o sygnalistach.
- Umowa o pracę czy umowa zlecenie – podobieństwa i różnice – wnioski płynące z orzeczeń sądów.
- Sankcje za zawarcie umowy zlecenia zamiast umowy o pracę.
- Jak rozstać się z pracownikiem – przykładowe przyczyny uzasadniające wypowiedzenie umowy o pracę np. z powodu częstych i długotrwałych chorób.
- Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z powodu długotrwałej choroby a zwolnienie dyscyplinarne.
- Rozwiązanie umowy o prace sms-em lub mailem – wadliwe ale czy skuteczne?
- Praca na zwolnieniu lekarskim u innego pracodawcy – zmiana przepisów.
- Wzory dokumentacji dot. zatrudnienia – obligatoryjne i fakultatywne dokumenty gromadzone w aktach osobowych.
- Dokumentacja dot. umowy o pracę a dokumentacja dot. umowy cywilnoprawnej.
- Dokumentacja urlopów wypoczynkowych oraz ewidencja czasu pracy pracownika a ewidencja godzin świadczenia usługi/zlecenia.
- Dokumentacja związania z ustaniem zatrudnienia – jak napisać wypowiedzenie a jak rozwiązanie?
Czas pracy i organizacja elastycznych form zatrudnienia
- Najczęstsze błędy przy tworzeniu grafików pracy i ich pływ na rozliczenie czasu pracy.
- Nadgodziny czy zmiana wcześniejszego grafiku – przykłady zapisów w regulaminie ułatwiające wprowadzanie zmian do grafików czasu pracy.
- Omówienie wybranych systemów i rozkładów czasu pracy – korzyści, wady i zalety systemu podstawowego oraz równoważnego.
- Omówienie limitu pracy nadliczbowej na schemacie.
Urlopy pracownicze
- Planowanie urlopów w sposób zapewniający wykorzystanie urlopu przez pracownika, jak również konieczność zapewnienia ciągłości pracy w zakładzie.
- Tworzenie planu urlopów oraz rozwiązywanie problemów związanych z przerwaniem urlopu przez pracownika (np. z powodu zwolnienia lekarskiego)
Wynagrodzenia
- Nowa dyrektywa UE o przejrzystości wynagrodzeń.
- Premia uznaniowa a premia regulaminowa, ich wpływ na wynagrodzenie za urlop.
- Jak wyliczyć wyrównanie do płacy minimalnej?
- Stawka minimalna zleceniobiorcy w 2025 r. – Kiedy nie ma obowiązku zapewnienia stawki minimalnej zleceniobiorcy – przykłady.
Moduł II
Rozliczanie czasu pracy w 2025
- Podstawowe zasady planowania czasu pracy:
– zasady tworzenia harmonogramów oraz dopuszczalność wprowadzania ewentualnych zmian,
– dopuszczalność pracy w niedzielę i święta,
– zlecanie pracy w godzinach nadliczbowych ( z poleceniem lub bez polecenia pracodawcy),
– omówienie nietypowych problemów w zakresie tematyki czasu pracy na podstawie uwag i pytań uczestników szkolenia oraz praktyczne porady i wskazówki.
– ustalanie wymaganego odpoczynku dobowego, tygodniowego – przypadki kiedy można skrócić okresy odpoczynków,
-świadczenie pracy przez wiele dni w tygodniu np. 7,8…
– prawidłowe udzielanie niedzieli wolnej od pracy raz na 4 tygodnie w świetle wyjaśnień PIP.
- Wliczanie do czasu pracy czynności nie będących pracą w znaczeniu formalnym:
– obecność na terenie zakładu pracy poza normalnymi godzinami pracy,
– szkolenia i zebrania poza rozkładowymi godzinami pracy – wliczać czy nie wliczać do casusu pracy?
– podróże służbowe a czas pracy, omówienie z uwzględnieniem czasu pracy pracowników mobilnych i budowlanych,
– wyjścia prywatne, zasady ewidencjonowania i odpracowywania.
- Zasady prawidłowego rozliczania czasu pracy:
– prawidłowe prowadzenie ewidencji czasu pracy oraz konsekwencje i sankcje za nierzetelne ewidencjonowanie czasu pracy lub niewłaściwe prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
– prowadzenie ewidencji czasu pracy w zakresie pracy ponadwymiarowej, godzin nadliczbowych oraz innych nieobecności w pracy,
-rozliczenie czasu pracy w związku z ustaniem umowy – dyscyplinarka, porozumienie stron w trakcie okresu rozliczeniowego
– rozliczanie dodatkowych dni i godzin pracy np. praca w niedzielę, święto lub „sobotę”,
– ustalanie przekroczenia średniotygodniowego na podstawie metody PIP i metody MRPiPS. Którą zasadę stosować?
– najnowsze stanowiska MRPiPS w sprawie wystąpienia choroby pracownika w dniu odbierania czasu wolnego za nadgodziny oraz dnia wolnego za święto,
– różnice w kompensowaniu czasu wolnego za nadliczbówki na wniosek i bez wniosku pracownika, czy należy zachować formę dowodowo-pisemną?
– extra praca w „wolną sobotę” i jej kompensata zwiększonym wynagrodzeniem ? – potencjalne sankcje ze strony PIP.
Moduł III
Lista płac i składka zdrowotna w 2025
- Stawki, wskaźniki na 2025 rok.
– stawki, wskaźniki, zwolnienia
– umowy o dzieło,
– minimalne wynagrodzenie wraz z planowanymi zmianami na 2026 rok
– planowane zmiany w oskładkowaniu umów zleceń
– składka zdrowotna z perspektywy płatnika
- Podstawowe zasady opodatkowania wynagrodzeń i świadczeń w ramach umów cywilnoprawnych w 2025 roku- najczęstsze pytania uczestników:
– przychód,
– nieodpłatne świadczenia,
– koszty uzyskania przychodu,
– ulga w podatku,
– stosowanie skali,
– oświadczenia pracownika i ich wpływ na wysokość wynagrodzenia
– zmiany limitów zwolnień w związku z COVID.
- Umowa o pracę, umowa zlecenie i o świadczenie usług czy umowa o dzieło – problemy praktyczne.
Oświadczenia i wnioski pracownika i innych podatników w praktyce.
- Zasiłki w praktyce – interpretacje i stanowiska ZUS w zasiłkach chorobowych i macierzyńskich na 2025 rok
– zasiłki a wynagrodzenie z tytułu siły wyższej
– zasiłki z umów cywilnoprawnych
– zasiłki dla pracownika i zleceniobiorcy u jednego pracodawcy
- Składka zdrowotne przedsiębiorcy po zmianach w 2025 roku.
- Ograniczenie wysokości składki zdrowotnej w 2025 roku – powtórka i aktualizacja.
- Wynagrodzenie za niepełny przepracowany miesiąc.
- Wynagrodzenie w przypadku zgonu pracownika
– wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia po zmarłym pracowniku a PIT 11
– odprawa pośmiertna uprawnionym członkom rodziny zmarłego pracownika
– skutki podatkowe zgonu osoby świadczącej usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej – zlecenie, rada nadzorcza, zarząd.
- Podatkowe i składkowe omówienie wynagrodzenia prokurenta i osób świadczących usługi na rzecz spółki na podstawie art. 176 KSH.
- Umowa zlecenia z własnym pracownikiem – skutki podatkowe oraz w zakresie składek ZUS. Studium przypadków. Zagrożenia.
- Zbieg tytułów do ubezpieczeń – najważniejsze problemy.
- Najnowsze stanowiska organów skarbowych i ZUS – opodatkowanie nieodpłatnych świadczeń
– używanie samochodu służbowego do celów prywatnych
– używanie samochodu prywatnego do celów służbowych
– koszty związane z oddelegowaniem
– opodatkowanie szczepień ochronnych – grypa, covid
– opodatkowanie testów i zapewnienia maseczek
– zwrot wydatków za pracę zdalną
– pakiety medyczne
– świadczenia związane z BHP
– prezenty, paczki, upominki
– zapomogi
– inne świadczenia
- Panel dyskusyjny.
ANNA KĘDZIERSKA – ADAMCZYK absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doradca podatkowy z 22 letnim stażem. Wspólnik w kancelarii doradztwa podatkowego. Wykładowca na studiach z zakresu podatków oraz wynagrodzeń w Wyższej Szkole Biznesu oraz Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Trener z kilkunastoletnim stażem z zakresu podatków dochodowych, podatku VAT, naliczania wynagrodzeń, ZUS, zasiłków. Bardzo wysoko oceniana przez uczestników.
MARTA JAROMIN specjalizacja prawo pracy oraz bezpieczeństwo i higiena pracy. Prowadzący kursy i szkolenia z zakresu: dla specjalistów działów kadr i płac, dotyczące m.in. czasu pracy i wynagrodzeń, prawa pracy dla kadr zarządzających jaki i pracodawców, bezpieczeństwa pracy i nadzoru nad warunkami pracy związków zawodowych i społecznych inspektorów pracy pracownik Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowy Inspektorat Pracy we Wrocławiu. W trakcie kilkunastoletniej pracy w charakterze starszego specjalisty, obecnie jako inspektor pracy zajmuję się m. in. : przygotowywaniem opinii prawnych z zakresu prawa pracy, wydawaniem decyzji administracyjnych oraz szeroko rozumianą współpracą z partnerami społecznymi. Wykształcenie m.in. Absolwentka: Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz Wydziału Filologicznego Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2005 roku aktywny wykładowca i trener szkoleń oraz kursów z zakresu prawa pracy w różnych formach edukacyjnych, kierowanych do różnych grup zawodowych w tym do związków zawodowych.
Celem szkolenia: jest poszerzenie kompetencji i umiejętności w wykonywaniu zawodu kadrowo-płacowego – wyjaśnienie kwestii wątpliwych i niejasnych.
Efekty uczenia się :
Poprzez uczestnictwo w szkoleniu uczestnicy nabędą wiedzę:
W zakresie wiedzy:
– dotyczącej prawa pracy :
- uczestnik dowie się o aktualnie obowiązujących zmianach i ich implementowaniu do organizacji,
- dzięki licznym przykładom opierającym się o najnowsze orzecznictwo uczestnik znajdzie odpowiedzi na skomplikowane pytania,
- uczestnik nauczy się praktycznie wykorzystywać zdobytą wiedzę podczas szkolenia pod okiem doświadczonego trenera i praktyka,
– dotyczącej czasu pracy:
- uczestnik nauczy się planowania i rozliczania czasu pracy w przyjętym u pracodawcy okresie rozliczeniowym,
- uczestnik zdobędzie umiejętności zgodnego z prawem rozliczania czasu pracy pracowników w trakcie podróży służbowych, szkoleń,
- uczestnik zdobędzie umiejętności rozliczania i rekompensowania pracy w niedziele, święta, pracy wykonywanej w dniu wolnym od pracy wynikającej z rozkładu czasu pracy w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy,
- uczestnik zdobędzie umiejętności rozliczania i rekompensowania czasu pracy pracowników zarządzających w imieniu pracodawcy zakładem pracy i kierowników wyodrębnionych komórek organizacyjnych,
– dotyczącej podatków w liście płac :
- uczestnik pozna najważniejsze zagadnienia pojawiające się w relacjach pracodawca-pracownik
- uczestnik zdobędzie umiejętność praktycznego stosowania przepisów i ich interpretacji w zakresie zagadnień płacowych
- uczestnik pozna zagadnienia z zakresu sporządzania list płac
- uczestnik pozna najważniejsze zagadnienia pojawiające się w dziedzinie naliczania wynagrodzeń
- uczestnik zdobędzie umiejętność praktycznego stosowania przepisów dotyczących wynagrodzeń i innych świadczeń ze stosunku pracy.
W zakresie umiejętności: przekazana wiedza z zakresu prawa pracy, czasu pracy i podatków w liście płac wpłynie na umiejętność profesjonalnej obsługi działu kadr i płac
W zakresie kompetencji społecznych: nabycie umiejętność samokształcenia się, rozumienia znaczenia komunikacji interpersonalnej oraz nabycie umiejętności prawidłowo identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.
Adresaci szkolenia
- specjaliści w zakresie prowadzenia dokumentacji pracowniczej, kadrowcy,
- specjaliści ds. kadr i płac, księgowi, osoby prowadzące działalność
- osób, które na co dzień zajmują się zawieraniem umów o prace, pracowników działów kadr, personalnych, pracowników działów prawno-organizacyjnych.
Metody pracy
Wykład prowadzony na podstawie prezentacji z przykładami zastosowań praktycznych z możliwością zadawania pytań.
Forma realizacji szkolenia
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu online – wirtualnego szkolenia nadawanego na specjalnie przygotowanej platformie. Uczestnicy będą na żywo brali udział w szkoleniu z możliwością zadawania pytań na czacie. Podczas szkolenia poza widokiem wykładowcy będzie również dostępna tablica multimedialna, oraz prezentacja materiałów którymi będzie zarządzał wykładowca.
Czas trwania kursu: 21 GODZIN LEKCYJNYCH, każdy dzień obejmuje 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut)
Metody pracy i materiały szkoleniowe: Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie warsztatowej z elementami ćwiczeń praktycznych w formie studiów przypadków skoncentrowanych na praktycznych aspektach rozwiązywania problemów. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę. Autorskie materiały szkoleniowe uczestnicy otrzymują w terminie 2 dni przed szkoleniem w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e:mail.
Sposób i forma zaliczenia: Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z § 23 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. poz. 2175), potwierdzający jego udział w szkoleniu wysłany w formie PDF na wskazany w zgłoszeniu czytelny adres e-mail.
Po zakończonym szkoleniu uczestnicy oceniają szkolenie poprzez pozostawienie opinii w formie ankiety, która pozwoli na podsumowanie efektów i jakości zrealizowanego szkolenia.
Cena zawiera : dostęp do platformy w czasie realizacji szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe (w formie pdf – przesłane przed szkoleniem ), imienny certyfikat ukończenia szkolenia, tablice zapisane przez trenera w trakcie szkolenia.
Forma szkolenia na żywo – online na platformie Clickmeeating w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań na czacie, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki.
Każda uczestnik musi dysponować komputerem lub innym urządzeniem mobilnym z wbudowanym głośnikiem (opcjonalnie kamerą i mikrofonem) oraz dostępem do Internetu. Wyżej wymieniony sprzęt nie obliguje Państwa do udostępniania swojego wizerunku, jest potrzebny, aby móc aktywnie uczestniczyć w szkoleniu.
Każdy uczestnik zostanie zarejestrowany przez organizatora na wskazany w zgłoszeniu adres e:mail. Po dokonaniu rejestracji otrzyma wiadomość w formie elektronicznej o treści ” Potwierdzenie rejestracji
Zapisz się już dziś, wypełnij Formularz zgłoszeniowy.
Możesz także pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
Możesz pobrać kartę zgłoszeniową i wysłać ją do nas mailowo
oraz oświadczenie o finansowaniu szkolenia ze środków publicznych.
NEWSLETTER
Subskrybuj aby dostawać nasze aktualności prosto do Twojej skrzynki. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać do Ciebie spamu. W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Przechodząc dalej, akceptujesz politykę prywatności
NEWSLETTER
Copyright © 2016-2024 by B&K Doradztwo i szkolenia dla biznesu Sp. z o.o.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Projekt i realizacja TwojaReklama